Trening - Struktur og treningsglede

22.01.2013 @ 13:38 i Trening 0 kommentarer

Fikk bra tilbakemelding på forrige innlegg. Det er jo gøy. Jeg er glad og overrasket over at folk er så snille. <3
Dette innlegget blir av den litt gladere sorten. :) 

Strukturert trening

 

Det var ikke før etter ca. 8 mnd etter første dagen på lavkarbo, at vi bestemte oss for å begynne å trene. Lenge svimet jeg litt rundt, trente mye sykling og mage- og ryggøvelser. Jeg holdt meg jo sunn, men jeg ble litt lei etterhvert. Jeg hadde liksom ingen plan, jeg prøvde å bli med på Saims program, men jeg følte meg egentlig bare i veien. 

 

Men for et par uker siden lastet jeg ned en app fra appstore; JEFIT. 

Genial, for ikke å snakke om GRATIS app, som holder styr på treningen! :D Her har du en enorm mengde forskjellige øvelser med en liten flash som viser hvordan du skal gjøre øvelsen. Og du holder oversikt over hvor mange dager du har trent, og logg over hva du gjorde på de forskjellige øktene. :)
 

Jeg har samlet øvelser som trener de forskjellige muskelgruppene, så jeg slipper å lure på hva jeg skal gjøre. Samtidig som jeg i løpet av uken får gått igjennom hele kroppen, muskelgruppe for muskelgruppe. Nå trener jeg ca. 4-5 dager i uken. 
 

Mine fire faste dager ser ut som dette:

- Triceps, skuldre og bryst

- Rumpe og bein

- Rygg, biceps og underarmer

- En heftig mageøkt


Hver økt varer, med ti minutters oppvarming og pauser mellom settene, i ca. en times tid. Noen dager er litt lenger, men det er fordi jeg trenger litt lenger pause mellom settene ;)
 

Hvis jeg får tid og lyst, kaster jeg meg på en spinningtime eller noe sånt, så jeg får en femte dag i uka. Jeg har ingen fast dag for den, siden jeg ikke trener til faste tider må den bli litt spontan. Eneste er at jeg foretrekker at den ikke havner på dagen etter beinøkta.. :P




Treningsglede

Viljen til å trene henter jeg fra god og oppdatert musikk, nye treningsklær innimellom er gøy, og freshe/smarte treningseffekter! Jeg fikk for eksempel en rosa flaske (smartshaker) og hansker av snille mannen min. :D Og selvsagt får jeg en stor dose entusiasme fra mannen i huset som har satt seg et mål om 300 treningsøkter i 2013.(!!!)

 

Mitt eget treningsmål er minst 200 økter i 2013, jeg skal holde dere oppdatert på hvordan det går. :)
 





Hvis du har en dårlig dag, så synes jeg alltid denne hjelper litt:



Go out and make today your turning point!
Men husk; du gjør det for deg selv og din egen helse, ikke for noen andre!
 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits