Trening - Struktur og treningsglede

22.01.2013 @ 13:38 i Trening 0 kommentarer

Fikk bra tilbakemelding p forrige innlegg. Det er jo gy. Jeg er glad og overrasket over at folk er s snille. <3
Dette innlegget blir av den litt gladere sorten. :)

Strukturert trening

Det var ikke fr etter ca. 8 mnd etter frste dagen p lavkarbo, at vi bestemte oss for begynne trene. Lenge svimet jeg litt rundt, trente mye sykling og mage- og ryggvelser. Jeg holdt meg jo sunn, men jeg ble litt lei etterhvert. Jeg hadde liksom ingen plan, jeg prvde bli med p Saims program, men jeg flte meg egentlig bare i veien.

Men for et par uker siden lastet jeg ned en app fra appstore; JEFIT.

Genial, for ikke snakke om GRATIS app, som holder styr p treningen! :D Her har du en enorm mengde forskjellige velser med en liten flash som viser hvordan du skal gjre velsen. Og du holder oversikt over hvor mange dager du har trent, og logg over hva du gjorde p de forskjellige ktene. :)

Jeg har samlet velser som trener de forskjellige muskelgruppene, s jeg slipper lure p hva jeg skal gjre. Samtidig som jeg i lpet av uken fr gtt igjennom hele kroppen, muskelgruppe for muskelgruppe.N trener jeg ca. 4-5 dager i uken.

Mine fire faste dager ser ut som dette:

- Triceps, skuldre og bryst

- Rumpe og bein

- Rygg, biceps og underarmer

- En heftig magekt


Hver kt varer, med ti minutters oppvarming og pauser mellom settene, i ca. en times tid. Noen dager er litt lenger, men det er fordi jeg trenger litt lenger pause mellom settene ;)

Hvis jeg fr tid og lyst, kaster jeg meg p en spinningtime eller noe snt, s jeg fr en femte dag i uka. Jeg har ingen fast dag for den, siden jeg ikke trener til faste tider m den bli litt spontan. Eneste er at jeg foretrekker at den ikke havner p dagen etter beinkta.. :P




Treningsglede

Viljen til trene henter jeg fra god og oppdatert musikk, nye treningsklr innimellom er gy, og freshe/smarte treningseffekter! Jeg fikk for eksempel en rosa flaske (smartshaker) og hansker av snille mannen min. :D Og selvsagt fr jeg en stor dose entusiasme fra mannen i huset som har satt seg et ml om 300 treningskter i 2013.(!!!)

Mitt eget treningsml er minst 200 kter i 2013, jeg skal holde dere oppdatert p hvordan det gr. :)





Hvis du har en drlig dag, s synes jeg alltid denne hjelper litt:



Go out and make today your turning point!
Men husk; du gjr det for deg selv og din egen helse, ikke for noen andre!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits